Monday, June 24, 2013

PULAU REDANG - PERSIAPAN

Assalamualaikum Rakan pembaca Blog.

Dalam entri yang lepas aku ceritakan Bas apa yang kitorang nak naik tuk ke Kuala Terengganu ya tak..Aku dah buat perbincangan ngan Wan pasal transport ni.
Aku tekankan keselesaan dalam perjalanan tu nanti,Bukannya apa.
So dari survey yang aku buat,kitorang decide nak naik SP Bumi Ekspress tuk ke Kuala Terengganu.
Mulanya aku cam pelik gak..al-maklum la tak pernah dengar nama SP Bumi ni..Survey di internet rupanya company bas ni dah beroperasi lebih 30tahun..Baru tinggi keyakinan aku nak naik bas ni..
Bukan apa,faktor keselamatan pun aku kena ambil kira jugak ( baca diakhbar,banyak kes kemalangan Bas Ekspress)
Aku tak nak naik Transnasional sebab bas ke KT takde yang Double Decker..Kalau naik Double Decker ni luas sikit ruang kakinya..Maklumlah nak tempoh perjalanan yang jauh dan panjang ya tak (8jam)?

ni tiket Bas SP Bumi yang aku dah beli ( pergi-balik )

Sekarang ni semua dah siap untuk aku punya perjalanan,cuma aku dan group kena buat preparation je lagi.Tak sabar nak ke pulau Redang pun ada gak ni,
First Time nak ke sana,so excited la kan..Orang kata antara yang best Pulau Redang ni,tak tau betul ke tak ( kena pergi baru tau )
Nanti kan entri berikutnya pasal Pulau Redang ni ya..Bye

No comments:

Post a Comment